Prethodno priopćenje
INVESTIRANJE U LJUDSKI, KULTURNI I DRUŠTVENI KAPITAL POTICANJEM FLEKSIBILNIH KOMPETENCIJA EDUKATORA KAO STRATEŠKI PRIORITET SOCIJALNOG I EKONOMSKOG RAZVOJA
Irena Kiss
orcid.org/0000-0001-9246-8070
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Nensi Rokov
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Sažetak
Kompetencije neophodne za uspješno obavljanje odgojno-obrazovnog, kao i svakog drugog društveno korisnog rada, odnose se između ostaloga i na sklonost pojedinca cjeloživotnom obrazovanju, mogućnost njegovog usmjeravanja, ali i dostupnost. U ovom je radu prikazana struktura odgojno-obrazovnih djelatnika Republike Hrvatske, napravljena usporedba s ostalim zemalja Europe i svijeta i naznačene tendencije razvoja. Predočeni su i analizirani rezultati istraživanja provedenog u svrhu poboljšanja planova i programa stručnog usavršavanja prosvjetnih djelatnika. S obzirom na to da osobe koje rade u odgojno-obrazovnom procesu moraju razvijati kombinaciju prohodnih i prenosivih temeljnih kompetencija, financiranje ljudskog, kulturnog i društvenog kapitala trebaju podržati odgovorne institucije. Pored konkretnih znanja za ostvarivanje određene aktivnosti tu je i cijeli sklop vještina i stavova primjerenih svakoj osobi u konkretnim situacijama, a neophodnih za uspostavljanje i njegovanje kvalitetnih socijalnih odnosa. Objediniti odgoj i obrazovanje i biti dio nečijeg odrastanja predstavlja veliki izazov, ogromnu odgovornost, ali i neprocjenjivu privilegiju.
Ključne riječi
investiranje; kompetencije; kvaliteta socijalnih odnosa; odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
170929
URI
Datum izdavanja:
19.12.2016.
Posjeta: 2.465 *