Review article
https://doi.org/10.38190/ope.12.2.2
Analiza udjela prihoda od sinkronizacije i autorskih prava u globalnoj glazbenoj industriji
Joško Lozić
orcid.org/0000-0001-5568-5279
; University North
Katerina Fotova Čiković
orcid.org/0000-0003-0138-1362
; University North
Damira Keček
; University North
Abstract
Cilj rada je analiza prihoda globalne glazbene industrije u kontekstu udjela prihoda koji su ostvareni sinkronizacijom i autorskim pravima. Glede metodologije, rad se temelji na analizi financijskih podataka o prihodima pojedinih kategorija glazbene industrije. Temeljno istraživanje usmjereno je analizi prihoda od streaminga glazbenih sadržaja, autorskih prava i sinkronizacije, odnosno analizi prihoda nove medijske industrije, koji su rezultat tehnološkog napretka u proizvodnji i distribuciji medijskog sadržaja. Rezultati istraživanja ukazuju na mali udio prihoda od sinkronizacije i autorskih prava u ukupnim prihodima glazbene industrije, dok su prihodi od streaminga postali dominantni prihodi glazbene industrije. Istovremeno, digitalna transformacija medija i poslovanja značajno je utjecala na pad prihoda od fizičkih nosača zvuka, što je rezultat razvoja tehnologije i pripadne promjene navika korisnika. Zaključno, digitalna transformacija glazbene industrije omogućila je ostvarivanje prihoda iz novih oblika komodizacije glazbenog sadržaja. Usprkos opće prihvaćenom narativu o digitalnoj transformacij koji bi fokus prihoda okrenuo prema autorskim pravima i sličnim oblicima komodizacije prava, najveći dio prihoda ostvaruje se od streaminga, dok su prihodi od prodaje fizičkih nosača zvuka još uvijek drugi najveći prihod glazbene industrije.
Keywords
autorska prava; digitalna transformacija; glazbena industrija; sinkronizacija; streaming
Hrčak ID:
290013
URI
Publication date:
30.12.2022.
Visits: 975 *