Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.38190/ope.12.2.2

Analiza udjela prihoda od sinkronizacije i autorskih prava u globalnoj glazbenoj industriji

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0001-5568-5279 ; Sveučilište Sjever
Katerina Fotova Čiković orcid id orcid.org/0000-0003-0138-1362 ; Sveučilište Sjever
Damira Keček ; Sveučilište Sjever


Puni tekst: hrvatski pdf 1.060 Kb

str. 43-55

preuzimanja: 291

citiraj


Sažetak

Cilj rada je analiza prihoda globalne glazbene industrije u kontekstu udjela prihoda koji su ostvareni sinkronizacijom i autorskim pravima. Glede metodologije, rad se temelji na analizi financijskih podataka o prihodima pojedinih kategorija glazbene industrije. Temeljno istraživanje usmjereno je analizi prihoda od streaminga glazbenih sadržaja, autorskih prava i sinkronizacije, odnosno analizi prihoda nove medijske industrije, koji su rezultat tehnološkog napretka u proizvodnji i distribuciji medijskog sadržaja. Rezultati istraživanja ukazuju na mali udio prihoda od sinkronizacije i autorskih prava u ukupnim prihodima glazbene industrije, dok su prihodi od streaminga postali dominantni prihodi glazbene industrije. Istovremeno, digitalna transformacija medija i poslovanja značajno je utjecala na pad prihoda od fizičkih nosača zvuka, što je rezultat razvoja tehnologije i pripadne promjene navika korisnika. Zaključno, digitalna transformacija glazbene industrije omogućila je ostvarivanje prihoda iz novih oblika komodizacije glazbenog sadržaja. Usprkos opće prihvaćenom narativu o digitalnoj transformacij koji bi fokus prihoda okrenuo prema autorskim pravima i sličnim oblicima komodizacije prava, najveći dio prihoda ostvaruje se od streaminga, dok su prihodi od prodaje fizičkih nosača zvuka još uvijek drugi najveći prihod glazbene industrije.

Ključne riječi

autorska prava; digitalna transformacija; glazbena industrija; sinkronizacija; streaming

Hrčak ID:

290013

URI

https://hrcak.srce.hr/290013

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 975 *