Skip to the main content

Review article

UTJECAJ JOHNA DEWEYJA NA OBRAZOVNE REFORME U JAPANU, KINI I SOVJETSKOM SAVEZU

Vučina Zorić ; Filozofski fakultet, Univerzitet Crne Gore, Nikšić, Crna Gora


Full text: croatian pdf 227 Kb

page 25-37

downloads: 1.897

cite


Abstract

Ovo teorijsko istraživanje usredotočeno je na analizu važnosti pedagoške koncepcije
Johna Deweyja za reforme obrazovanja u Japanu, Kini i Sovjetskom Savezu u prvoj polovici
20. stoljeća. Polazište rada jest pretpostavka da je pedagogija pragmatizma jedan od
najznačajnijih smjerova u razvoju pedagogije, a njezin je utjecaj i danas prisutan. Istraživanje
je pokazalo da je u navedenim državama Deweyjeva koncepcija odgoja u značajnoj mjeri
proučavana, uvažavana i primjenjivana, a u određenoj mjeri i modificirana, ali je i pretrpjela
brojna površna, preoštra i vulgarizirana tumačenja, interpretacije i manipulacije. Cilj je ovog
rada izvršiti njihovu kritiku i provesti objektivnu analizu utjecaja Deweyjeve pedagoške
teorije i prakse. Korištenjem metode teorijske analize i historijske metode u istraživanju se
došlo do spoznaje da je John Dewey svojim pedagoškim idejama i aktivnostima u značajnoj
mjeri utjecao na svoje suvremenike i obrazovne reforme u Japanu, Kini i Sovjetskom Savezu
te da je ondje u određenoj mjeri i danas aktualno zanimanje za njegovu misao.

Keywords

John Dewey; Japan; Kina; Sovjetski Savez; obrazovna reforma

Hrčak ID:

77319

URI

https://hrcak.srce.hr/77319

Publication date:

6.12.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.221 *