Review article
UTJECAJ JOHNA DEWEYJA NA OBRAZOVNE REFORME U JAPANU, KINI I SOVJETSKOM SAVEZU
Vučina Zorić
; Filozofski fakultet, Univerzitet Crne Gore, Nikšić, Crna Gora
Abstract
Ovo teorijsko istraživanje usredotočeno je na analizu važnosti pedagoške koncepcije
Johna Deweyja za reforme obrazovanja u Japanu, Kini i Sovjetskom Savezu u prvoj polovici
20. stoljeća. Polazište rada jest pretpostavka da je pedagogija pragmatizma jedan od
najznačajnijih smjerova u razvoju pedagogije, a njezin je utjecaj i danas prisutan. Istraživanje
je pokazalo da je u navedenim državama Deweyjeva koncepcija odgoja u značajnoj mjeri
proučavana, uvažavana i primjenjivana, a u određenoj mjeri i modificirana, ali je i pretrpjela
brojna površna, preoštra i vulgarizirana tumačenja, interpretacije i manipulacije. Cilj je ovog
rada izvršiti njihovu kritiku i provesti objektivnu analizu utjecaja Deweyjeve pedagoške
teorije i prakse. Korištenjem metode teorijske analize i historijske metode u istraživanju se
došlo do spoznaje da je John Dewey svojim pedagoškim idejama i aktivnostima u značajnoj
mjeri utjecao na svoje suvremenike i obrazovne reforme u Japanu, Kini i Sovjetskom Savezu
te da je ondje u određenoj mjeri i danas aktualno zanimanje za njegovu misao.
Keywords
John Dewey; Japan; Kina; Sovjetski Savez; obrazovna reforma
Hrčak ID:
77319
URI
Publication date:
6.12.2011.
Visits: 3.996 *