Skip to the main content

Preliminary communication

Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika

Marko Jurčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 207 Kb

page 205-215

downloads: 1.936

cite

Full text: english pdf 98 Kb

page 216-216

downloads: 330

cite

Full text: german pdf 98 Kb

page 217-217

downloads: 346

cite


Abstract

U radu se žele naznačiti mogući odgovori na pitanja koliko i na koji način nastavni kurikulum pridonosi odgojnoj praksi u razvoju socijalnih kompetencija učenika te zašto su socijalne kompetencije potreba svakog učenika i učitelja? Od učitelja se očekuje da ispravno izgrađuje i praktično primjenjuje nastavni kurikulum koji, s jedne strane, predstavlja tijek kroz proces odgoja i obrazovanja – od cilja, nastavnih sadržaja, organizacije nastavnih aktivnosti, izvora učenja, nastavne tehnike i elektronike, metoda i oblika rada do vrednovanja, a s druge je strane izravno povezan s podsustavima školskog kurikuluma, posebice s kurikulumom socijalnih, emocionalnih i interkulturalnih kompetencija te s kurikulumom izvannastavnih aktivnosti. Uzimajući iz nastavnog kurikuluma pojedine cjeline, pretvarajući ih zajedno s učenicima u kreativne izvedbene materijale u smislu problemskih, projektnih, istraživačkih zadataka te primjenjujući otvorenu, problemsku, projektnu nastavu, suradničko učenje, učitelj se zauzima za razvoj socijalnih kompetencija učenika. Kompetencije uključuju znanja i razumijevanje (kapacitet za spoznaju i razumijevanje), znanje o tome kako djelovati (praktična primjena znanja u određenim situacijama), znanje o tome kako biti (vrijednosti kao integralni elementi načina opažanja i življenja s drugima u društvenom kontekstu). Kompetencije predstavljaju mješavinu tih obilježja (uzimajući u obzir znanje i njegovu primjenu, stavove, vještine i odgovornosti) te opisuju razinu ili stupanj u kojemu ih je pojedinac sposoban upotrijebiti (Tuning, 2006).

Keywords

kurikulum; socijalne kompetencije učenika; socijalne kompetencije učitelja

Hrčak ID:

118090

URI

https://hrcak.srce.hr/118090

Publication date:

29.12.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.484 *