Skip to the main content

Original scientific paper

Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta

Renata Jukić ; Filozofski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera Osijek Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 957 Kb

page 241-261

downloads: 7.402

cite

Full text: english pdf 394 Kb

page 262-262

downloads: 384

cite

Full text: german pdf 383 Kb

page 263-263

downloads: 284

cite


Abstract

Današnjoj se školi zamjeraju mnogi nedostatci. Jedan od njih definitivno je krucijalna međusobna nepovezanost nastavnih sadržaja različitih predmeta, ali i nedovoljna povezanost školskih sadržaja sa svakodnevnim znanjima i iskustvima učenika, kao i sa zbivanjima u aktualnom vremenu. Nabrojani se nedostatci vrlo često vežu upravo za nastavu prirodoznanstvene skupine predmeta čije sadržaje učenici uglavnom doživljavaju “teškima”, “beživotnima”, neiskustvenima. Stoga imperativ razmišljanja o suvremenoj nastavi mora biti povezivanje prirodoznanstvenih nastavnih sadržaja sa sadržajima predmeta iz društvene i humanističke skupine, ali i sa svakodnevnim učeničkim iskustvima. Konstruktivistički pristup nastavi počiva na pretpostavci da se proces učenja odvija temeljem osobne konstrukcije i rekonstrukcije znanja koje nastaje kao rezultat učeničkih interakcija s prirodnim svijetom u određenom sociokulturnom kontekstu, uz dinamičko posredovanje njihovih prethodnih znanja. Konstruktivizam kao teoriju poučavanja proizašlu iz teorije učenja vidimo poveznicom (kroz elemente konstruktivističkog poučavanja: aktivizam, autentično učenje, višestruka perspektiva i suradničko učenje), između samo naoko odvojenih područja znanosti koja iako uglavnom egzistiraju kao antiteze, danas zahtijevaju holistički, interdisciplinarni, kroskurikulumski pristup pri poučavanju.

Keywords

konstruktivizam; nastava; prirodoznanstveni/društveni predmeti

Hrčak ID:

129671

URI

https://hrcak.srce.hr/129671

Publication date:

18.11.2013.

Article data in other languages: english german

Visits: 10.811 *