Original scientific paper
Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta
Renata Jukić
; Filozofski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera Osijek Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 957 Kb
page 241-261
downloads: 7.402
cite
APA 6th Edition
Jukić, R. (2013). Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 241-261. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129671
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671
Harvard
Jukić, R. (2013). 'Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 241-261. Available at: https://hrcak.srce.hr/129671 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Jukić R. Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 25];10(2):241-261. Available from: https://hrcak.srce.hr/129671
IEEE
R. Jukić, "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 241-261, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129671. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: english pdf 394 Kb
page 262-262
downloads: 384
cite
APA 6th Edition
Jukić, R. (2013). Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 241-261. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129671
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671
Harvard
Jukić, R. (2013). 'Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 241-261. Available at: https://hrcak.srce.hr/129671 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Jukić R. Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 25];10(2):241-261. Available from: https://hrcak.srce.hr/129671
IEEE
R. Jukić, "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 241-261, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129671. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: german pdf 383 Kb
page 263-263
downloads: 284
cite
APA 6th Edition
Jukić, R. (2013). Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 241-261. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129671
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671
Harvard
Jukić, R. (2013). 'Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 241-261. Available at: https://hrcak.srce.hr/129671 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Jukić R. Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 25];10(2):241-261. Available from: https://hrcak.srce.hr/129671
IEEE
R. Jukić, "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 241-261, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129671. [Accessed: 25 November 2024]
Abstract
Današnjoj se školi zamjeraju mnogi nedostatci. Jedan od njih definitivno je krucijalna međusobna nepovezanost nastavnih sadržaja različitih predmeta, ali i nedovoljna povezanost školskih sadržaja sa svakodnevnim znanjima i iskustvima učenika, kao i sa zbivanjima u aktualnom vremenu. Nabrojani se nedostatci vrlo često vežu upravo za nastavu prirodoznanstvene skupine predmeta čije sadržaje učenici uglavnom doživljavaju “teškima”, “beživotnima”, neiskustvenima. Stoga imperativ razmišljanja o suvremenoj nastavi mora biti povezivanje prirodoznanstvenih nastavnih sadržaja sa sadržajima predmeta iz društvene i humanističke skupine, ali i sa svakodnevnim učeničkim iskustvima. Konstruktivistički pristup nastavi počiva na pretpostavci da se proces učenja odvija temeljem osobne konstrukcije i rekonstrukcije znanja koje nastaje kao rezultat učeničkih interakcija s prirodnim svijetom u određenom sociokulturnom kontekstu, uz dinamičko posredovanje njihovih prethodnih znanja. Konstruktivizam kao teoriju poučavanja proizašlu iz teorije učenja vidimo poveznicom (kroz elemente konstruktivističkog poučavanja: aktivizam, autentično učenje, višestruka perspektiva i suradničko učenje), između samo naoko odvojenih područja znanosti koja iako uglavnom egzistiraju kao antiteze, danas zahtijevaju holistički, interdisciplinarni, kroskurikulumski pristup pri poučavanju.
Keywords
konstruktivizam; nastava; prirodoznanstveni/društveni predmeti
Hrčak ID:
129671
URI
https://hrcak.srce.hr/129671
Publication date:
18.11.2013.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 10.811
*