Original scientific paper
Teleološke kompetencije nastavnika
Josip Milat
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 424 Kb
page 7-22
downloads: 859
cite
APA 6th Edition
Milat, J. (2015). Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 7-22. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/178844
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, no. 1-2, 2015, pp. 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844. Accessed 28 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja 12, no. 1-2 (2015): 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844
Harvard
Milat, J. (2015). 'Teleološke kompetencije nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), pp. 7-22. Available at: https://hrcak.srce.hr/178844 (Accessed 28 November 2024)
Vancouver
Milat J. Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2024 November 28];12(1-2):7-22. Available from: https://hrcak.srce.hr/178844
IEEE
J. Milat, "Teleološke kompetencije nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.12, no. 1-2, pp. 7-22, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/178844. [Accessed: 28 November 2024]
Full text: english pdf 95 Kb
page 23-23
downloads: 193
cite
APA 6th Edition
Milat, J. (2015). Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 7-22. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/178844
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, no. 1-2, 2015, pp. 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844. Accessed 28 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja 12, no. 1-2 (2015): 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844
Harvard
Milat, J. (2015). 'Teleološke kompetencije nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), pp. 7-22. Available at: https://hrcak.srce.hr/178844 (Accessed 28 November 2024)
Vancouver
Milat J. Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2024 November 28];12(1-2):7-22. Available from: https://hrcak.srce.hr/178844
IEEE
J. Milat, "Teleološke kompetencije nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.12, no. 1-2, pp. 7-22, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/178844. [Accessed: 28 November 2024]
Full text: german pdf 96 Kb
page 24-24
downloads: 185
cite
APA 6th Edition
Milat, J. (2015). Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 7-22. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/178844
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, no. 1-2, 2015, pp. 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844. Accessed 28 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja 12, no. 1-2 (2015): 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844
Harvard
Milat, J. (2015). 'Teleološke kompetencije nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), pp. 7-22. Available at: https://hrcak.srce.hr/178844 (Accessed 28 November 2024)
Vancouver
Milat J. Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2024 November 28];12(1-2):7-22. Available from: https://hrcak.srce.hr/178844
IEEE
J. Milat, "Teleološke kompetencije nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.12, no. 1-2, pp. 7-22, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/178844. [Accessed: 28 November 2024]
Abstract
Svrhovitost je temeljna odrednica čovjekovih aktivnosti i pretpostavka uspješnog djelovanja. Osnova je za razvoj svijesti, svjesno djelovanje. Svijest, uz ostalo, podrazumijeva spoznaju i na joj temeljenu sposobnost uspješnog racionalnog djelovanja. Analize brojnih izvora pokazuju da mnogi pedagozi, a posebno nastavnici uglavnom nemaju teleološke kompetencije, što negativno utječe na uspješnost ostvarivanja školskog kurikuluma i uopće učinkovitost školskog sustava, ali i na epistemologiju pedagogije. To je bio motiv da se teorijski razmotri problem teleološke kompetencije kao jedne od temeljnih pedagoških kompetencija nastavnika. Polazi se od određenja teleološke kompetencije kao opće intelektualne kompetencije i njezinog značaja za pedagoško djelovanje nastavnika. Argumentirano se na konkretnim primjerima iz pedagogijske teorije i pedagoške prakse obrazlaže tvrdnja o neadekvatnoj teleološkoj kompetentnosti nastavnika. Nakon toga se na osnovi analize relevantnih pedagoških i leksikografskih izvora, navođenjem primjera iz pedagoške prakse, rješava teorijska i kolokvijalna pojmovna zbrka. Posebno se razmatra problem funkcionalnih zadataka, zatim se pokazuje metodičko-metodološki postupak izvođenja i utvrđivanja ciljeva i zadataka u strukturiranju, realizaciji i vrednovanju školskog kurikuluma i nekoliko općih sugestija za adekvatnu formulaciju ciljeva i zadataka u vođenju nastavnog procesa. U zaključku se ističe potreba da se u kurikulume pedagoških kolegija na nastavničkim fakultetima osiguraju sadržaji i aktivnosti kojima će se studenti osposobljavati za teleološku kompetenciju.
Keywords
teleološka kompetencija; cilj (svrha); zadatak; zadaća; učenje i poučavanje
Hrčak ID:
178844
URI
https://hrcak.srce.hr/178844
Publication date:
6.11.2015.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 2.577
*