Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32633/eb.3.4

Navike učenja i uspješnost učenika srednje škole u nastavi biologije

Martina Gucek orcid id orcid.org/0000-0002-3664-5842 ; Department of Biology, J. J. Strossmayer University of Osijek, Osijek, Hrvatska
Irena Labak orcid id orcid.org/0000-0001-9394-5131 ; Department of Biology, J. J. Strossmayer University of Osijek, Osijek, Hrvatska


Full text: english pdf 635 Kb

page 73-75

downloads: 320

cite

Full text: croatian pdf 864 Kb

page 63-72

downloads: 878

cite


Abstract

Istraživanje je provedeno s ciljem ispitivanja navika učenja kod učenika srednje škole te utvrđivanja razlika u navikama učenja između učenika različitog spola i nastavnog programa. Istraživanjem se također nastojalo utvrditi postoji li povezanost navika učenja sa uspjehom učenika. Istraživanje se provelo školske godine 2016./2017. na uzorku od 73 učenika drugih razreda tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića u Osijeku podijeljenih u četiri skupine (učenice gimnazijskog programa GŽ, učenici gimnazijskog programa GM, učenice smjera ekološki tehničar ETŽ te učenici smjera ekološki tehničar ETM). Istraživanje se sastojalo od provedbe pisane provjere znanja te utvrđivanja navika učenja kod pojedinog učenika putem ankete. Provedenim istraživanjem je utvrđeno da su učenici gimnazijskog programa postigli bolje rezultate u pisanoj provjeri znanja u odnosu na učenike ekološke tehničare. Povezanost navika svakodnevnog učenja s uspjehom ostvarenim u provjeri znanja utvrđena je kod učenika gimnazijskog programa. Povezanost navike uspoređivanja gradiva između predmeta i uspjeha utvrđena je kod učenica smjera ekološki tehničar, a povezanost navika određivanja značenja nepoznatih riječi u tekstu i uspjeha utvrđena je kod učenica gimnazijskog programa.

Keywords

deduktivno učenje; induktivno učenje; navike učenja; uspjeh učenika

Hrčak ID:

192682

URI

https://hrcak.srce.hr/192682

Publication date:

27.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.191 *