Educatio biologiae, No. 3., 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32633/eb.3.4
Navike učenja i uspješnost učenika srednje škole u nastavi biologije
Martina Gucek
orcid.org/0000-0002-3664-5842
; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Irena Labak
orcid.org/0000-0001-9394-5131
; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem ispitivanja navika učenja kod učenika srednje škole te utvrđivanja razlika u navikama učenja između učenika različitog spola i nastavnog programa. Istraživanjem se također nastojalo utvrditi postoji li povezanost navika učenja sa uspjehom učenika. Istraživanje se provelo školske godine 2016./2017. na uzorku od 73 učenika drugih razreda tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića u Osijeku podijeljenih u četiri skupine (učenice gimnazijskog programa GŽ, učenici gimnazijskog programa GM, učenice smjera ekološki tehničar ETŽ te učenici smjera ekološki tehničar ETM). Istraživanje se sastojalo od provedbe pisane provjere znanja te utvrđivanja navika učenja kod pojedinog učenika putem ankete. Provedenim istraživanjem je utvrđeno da su učenici gimnazijskog programa postigli bolje rezultate u pisanoj provjeri znanja u odnosu na učenike ekološke tehničare. Povezanost navika svakodnevnog učenja s uspjehom ostvarenim u provjeri znanja utvrđena je kod učenika gimnazijskog programa. Povezanost navike uspoređivanja gradiva između predmeta i uspjeha utvrđena je kod učenica smjera ekološki tehničar, a povezanost navika određivanja značenja nepoznatih riječi u tekstu i uspjeha utvrđena je kod učenica gimnazijskog programa.
Ključne riječi
deduktivno učenje; induktivno učenje; navike učenja; uspjeh učenika
Hrčak ID:
192682
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 2.757 *