Original scientific paper
https://doi.org/10.32633/eb.10.3
Procjena razvoja prirodoslovne pismenosti poučavanjem Biologije i prijedlog alata za (samo)vrednovanje i unaprjeđenje takvog poučavanja
Ozrenka Meštović
orcid.org/0009-0005-0150-2429
; Primary school „A. G. Matoš“, Ohridska 21, Vinkovci, Croatia
*
Jasenka Meštrović
orcid.org/0009-0009-5225-7362
; Primary school Vođinci, Slavonska 21, Vođinci, Croatia
Irena Labak
orcid.org/0000-0001-9394-5131
; Biology Department, Josipa Jurja Strossmayera University at Osijek, Emperor Hadrijan street 8/A, Osijek, Croatia
* Corresponding author.
Abstract
Iako su predmetni kurikuli koji potiču razvoj prirodoslovne pismenosti u hrvatskom obrazovanju prisutni već pet godina, rezultati vanjskih vrednovanja ukazuju na nedovoljnu razvijenost ove pismenosti kod učenika. Cilj ovoga rada je utvrditi koliko se razvija prirodoslovna pismenost kod učenika 8. razreda tijekom poučavanja Biologije. Za potrebe istraživanja analiziran je i modificiran originalni obrazac za praćenje nastave (OZON obrazac) te su se pomoću njega analizirali video-zapisi nastavnih sati sedam učiteljica koje u osmom razredu predaju Biologiju. Rezultati analize video-zapisa ukazuju na nedovoljnu zastupljenost aktivnosti i poticaja kojim se razvija prirodoslovna pismenost. S obzirom da je prirodoslovna pismenost složen konstrukt koji obuhvaća različita znanja i vještine, poučavanje za njen razvoj zahtijeva različite poticaje za aktivan angažman učenika od uključivanja učenika u istraživanje i zaključivanje do samovrednovanja. Zbog toga je originalni obrazac uz predloženu modifikaciju dobar alat za (samo)vrednovanje poučavanja koje potiče prirodoslovno opismenjavanja učenika te koji usmjerava profesionalni razvoj učitelja.
Keywords
analiza video-zapisa; kurikul; obrazac za praćenje nastave; profesionalni razvoj; učitelji
Hrčak ID:
322906
URI
Publication date:
28.11.2024.
Visits: 0 *