Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32633/eb.10.3

Procjena razvoja prirodoslovne pismenosti poučavanjem Biologije i prijedlog alata za (samo)vrednovanje i unaprjeđenje takvog poučavanja

Ozrenka Meštović orcid id orcid.org/0009-0005-0150-2429 ; Primary school „A. G. Matoš“, Ohridska 21, Vinkovci, Croatia *
Jasenka Meštrović orcid id orcid.org/0009-0009-5225-7362 ; Primary school Vođinci, Slavonska 21, Vođinci, Croatia
Irena Labak orcid id orcid.org/0000-0001-9394-5131 ; Biology Department, Josipa Jurja Strossmayera University at Osijek, Emperor Hadrijan street 8/A, Osijek, Croatia

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 286 Kb

page 48-59

downloads: 0

cite

Full text: english pdf 176 Kb

page 60-63

downloads: 0

cite


Abstract

Iako su predmetni kurikuli koji potiču razvoj prirodoslovne pismenosti u hrvatskom obrazovanju prisutni već pet godina, rezultati vanjskih vrednovanja ukazuju na nedovoljnu razvijenost ove pismenosti kod učenika. Cilj ovoga rada je utvrditi koliko se razvija prirodoslovna pismenost kod učenika 8. razreda tijekom poučavanja Biologije. Za potrebe istraživanja analiziran je i modificiran originalni obrazac za praćenje nastave (OZON obrazac) te su se pomoću njega analizirali video-zapisi nastavnih sati sedam učiteljica koje u osmom razredu predaju Biologiju. Rezultati analize video-zapisa ukazuju na nedovoljnu zastupljenost aktivnosti i poticaja kojim se razvija prirodoslovna pismenost. S obzirom da je prirodoslovna pismenost složen konstrukt koji obuhvaća različita znanja i vještine, poučavanje za njen razvoj zahtijeva različite poticaje za aktivan angažman učenika od uključivanja učenika u istraživanje i zaključivanje do samovrednovanja. Zbog toga je originalni obrazac uz predloženu modifikaciju dobar alat za (samo)vrednovanje poučavanja koje potiče prirodoslovno opismenjavanja učenika te koji usmjerava profesionalni razvoj učitelja.

Keywords

analiza video-zapisa; kurikul; obrazac za praćenje nastave; profesionalni razvoj; učitelji

Hrčak ID:

322906

URI

https://hrcak.srce.hr/322906

Publication date:

28.11.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *