Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PARTICIPACIJA KAO DIMENZIJA ŠKOLE

Monika Mithans ; Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, Slovenija
Milena Milena Ivanuš Grmek ; Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, Slovenija
Branka Čagran ; Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, Slovenija


Puni tekst: njemački pdf 26.413 Kb

str. 83-91

preuzimanja: 477

citiraj


Sažetak

Razvoj demokratskih kompetencija i vrijednosti smatra se najvišim ciljem u učionici. Važan element za postizanje ovoga cilja participacija je učenika. U ovom istraživanju participacije učenika uvjetovane su ocjenom i zemljom.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 322 učenika iz austrijskih škola i 458 iz slovenskih škola. 283 učenika pohađa peti, 268 osmi i 229 jedanaesti razred. Rezultati pokazuju značajne razlike u percepciji participacije učenika (p = 0,000) u korist učenika austrijskih škola.
Nije bilo značajnih razlika među ocjenama vezano uz percepciju participacije učenika.
Rezultati pokazuju da unatoč dokazanim prednostima, formalnom uključivanju i zahtjevom za aktivnim sudjelovanjem učenika, ono još uvijek nije pronašlo svoje mjesto u školskoj praksi

Ključne riječi

Austrija; Slovenija; učeničko participiranje

Hrčak ID:

193881

URI

https://hrcak.srce.hr/193881

Datum izdavanja:

30.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.075 *