Važnost terenske nastave u radu skupine Mladih knjižničara u Osnovnoj školi „Srdoči“

Authors

  • Nensi Čargonja Košuta

Abstract

Školske knjižnice zauzimaju osobito mjesto u knjižničnom sustavu. One su po svojoj namjeni, korisnicima i građi posebna vrsta knjižnica, sastavni su škole kao i svaka učionica ili radni kabinet. Knjižnica je kroz povijest osiguravala knjižničnu građu za učenike i nastavnike radi podupiranja nastavnog programa i procesa i njegova proširenja. Danas je uloga školske knjižnice postala složenija, a u budućnosti će imati još važniju ulogu u svojoj školskoj zajednici (Jurenec, 2023). Prema Standardu za školske knjižnice (2023) neke od temeljnih zadaća školske knjižnice su promicanje trajnih čitateljskih navika i uživanja u čitanju i učenju, osiguravanje pristupa lokalnim, regionalnim, nacionalnim i globalnim izvorima koji će učenicima omogućiti doticaj s različitim idejama, iskustvima i stavovima, organiziranje aktivnosti koje potiču kulturnu i društvenu svijest, promicanje načela o slobodi mišljenja i slobodnom pristupu informacijama kao preduvjetu za uspješno i odgovorno sudjelovanje u građanskom demokratskom društvu te promicanje čitanja i korištenja školske knjižnice u školskoj i široj društvenoj zajednici. Jedna od takvih dodatnih usluga koje školske knjižnice nude u posljednjih dvadesetak godina je i izvannastavna skupina Mladi knjižničari u kojoj se učenici dodatno educiraju o organizaciji knjižnica i njihovim uslugama, o tehničkoj i sadržajnoj obradi građe te općenito o radu i komunikaciji s korisnicima. U radu koji slijedi naglasak je na edukaciji učenika na terenu te su navedeni primjeri aktivnosti učenjem „uvida u situaciju“ primjeru Mladih knjižničara OŠ „Srdoči“.

Published

2024-06-13

How to Cite

Čargonja Košuta, N. . (2024). Važnost terenske nastave u radu skupine Mladih knjižničara u Osnovnoj školi „Srdoči“. Knjižničar/Knjižničarka: E-časopis Knjižničarskog društva Rijeka, 14(1), 1–10. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/knjiznicar-ka/article/view/31544

Issue

Section

From the Library and about the Library