Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Elektroničko učenje (eLearning) kao odgovor na izazov sveučilišne nastave danas

Maria Ines Breinbauer ; Sveučilište u Beču, Austrija Institut za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 246 Kb

str. 7-16

preuzimanja: 719

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 159 Kb

str. 7-7

preuzimanja: 207

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 97 Kb

str. 16-16

preuzimanja: 507

citiraj


Sažetak

Inovativno poučavanje putem elektroničkog učenja (eLearning) posljednjih je godina postalo strateškim nastojanjem mnogih sveučilišta. Prilog provjerava ta nastojanja na trostruki način: ponajprije se traga za empirijskim potvrdama željenog „poboljšanja kvalitete”. Zatim se (u normativnom pogledu) postavlja pitanje je li očekivano poboljšanje kvalitete koje se povezuje s e-učenjem uopće karakteristično za one zahtjeve kojima se sveučilište odlikuje za razliku od ostalih ustanova za daljnju izobrazbu. Naposljetku se — više kao program istraživanja — skicira pitanje o „snazi posredovanja smisla” (Sibylle Krämer) novih medija u sveučilišnoj nastavi, tj. njihovo sudjelovanje u sadržaju poruka, s one strane s njima povezanih namjera. Temeljni stav skeptičnog pedagoga i u slučaju elektroničkog učenja nije ni euforija ni idiosinkrazija, već trijezna provjera koja stavlja granice pretjeranim zahtjevima i zadržava svijest o uglavnom nepromišljenim premisama i nepriznatom neznanju.

Ključne riječi

europski sveučilišni prostor; razvoj sveučilišta; e-Learning; medijska didaktika; visokoškolska didaktika; obrazovanje preko znanosti

Hrčak ID:

139343

URI

https://hrcak.srce.hr/139343

Datum izdavanja:

20.5.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.280 *