Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Interkulturalna osjetljivost nastavnika – rezultati istraživanja faktorskih dimenzija interakcije

Dijana Drandić ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Muzička akademija u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 117-130

preuzimanja: 751

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 113 Kb

str. 131-131

preuzimanja: 177

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 114 Kb

str. 132-132

preuzimanja: 199

citiraj


Sažetak

U ovom se radu analiziraju rezultati istraživanja interkulturalne osjetljivosti nastavnika kroz faktorske dimenzije interakcije. Istraživanje je obuhvatilo 276 nastavnika primarnog obrazovanja i predmetne nastave, što predstavlja reprezentativan uzorak od 71,13% od ukupnog broja nastavnika u 11 osnovnih škola koji djeluju na području grada Pule. Na varijable/tvrdnje iz istraživačkog instrumenta primijenjena je faktorska analiza zajedničkihfaktora s Varimax rotacijom da bi utvrdili kako je dimenzionirana interkulturalna osjetljivost nastavnika. Prema provedenom istraživanju i dobivenim rezultatima utvrđeno je postojanje pet faktorskih dimenzija: povjerenje i pouzdanost, uživanje u komunikaciji, poštivanje i prihvaćanje kulturnih razlika, angažiranje i sudjelovanje u interakciji, te razumijevanje i pažnja prema kulturno drugačijima, koje sadržajno možemo defniratikao pet dimenzija interkulturalne osjetljivosti nastavnika formiranih u interakciji s osobama iz drugih kultura.

Ključne riječi

interkulturalna osjetljivost; interkulturalne kompetencije; obrazovanje; nastavnik; različitost kultura; učenik

Hrčak ID:

178842

URI

https://hrcak.srce.hr/178842

Datum izdavanja:

6.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.296 *