Izvorni znanstveni članak
Teleološke kompetencije nastavnika
Josip Milat
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 424 Kb
str. 7-22
preuzimanja: 859
citiraj
APA 6th Edition
Milat, J. (2015). Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 7-22. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178844
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844. Citirano 28.11.2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844
Harvard
Milat, J. (2015). 'Teleološke kompetencije nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 7-22. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178844 (Datum pristupa: 28.11.2024.)
Vancouver
Milat J. Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2024.];12(1-2):7-22. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178844
IEEE
J. Milat, "Teleološke kompetencije nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 7-22, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178844. [Citirano: 28.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 95 Kb
str. 23-23
preuzimanja: 193
citiraj
APA 6th Edition
Milat, J. (2015). Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 7-22. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178844
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844. Citirano 28.11.2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844
Harvard
Milat, J. (2015). 'Teleološke kompetencije nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 7-22. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178844 (Datum pristupa: 28.11.2024.)
Vancouver
Milat J. Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2024.];12(1-2):7-22. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178844
IEEE
J. Milat, "Teleološke kompetencije nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 7-22, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178844. [Citirano: 28.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 96 Kb
str. 24-24
preuzimanja: 185
citiraj
APA 6th Edition
Milat, J. (2015). Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 7-22. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178844
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844. Citirano 28.11.2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Teleološke kompetencije nastavnika." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 7-22. https://hrcak.srce.hr/178844
Harvard
Milat, J. (2015). 'Teleološke kompetencije nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 7-22. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178844 (Datum pristupa: 28.11.2024.)
Vancouver
Milat J. Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2024.];12(1-2):7-22. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178844
IEEE
J. Milat, "Teleološke kompetencije nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 7-22, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178844. [Citirano: 28.11.2024.]
Sažetak
Svrhovitost je temeljna odrednica čovjekovih aktivnosti i pretpostavka uspješnog djelovanja. Osnova je za razvoj svijesti, svjesno djelovanje. Svijest, uz ostalo, podrazumijeva spoznaju i na joj temeljenu sposobnost uspješnog racionalnog djelovanja. Analize brojnih izvora pokazuju da mnogi pedagozi, a posebno nastavnici uglavnom nemaju teleološke kompetencije, što negativno utječe na uspješnost ostvarivanja školskog kurikuluma i uopće učinkovitost školskog sustava, ali i na epistemologiju pedagogije. To je bio motiv da se teorijski razmotri problem teleološke kompetencije kao jedne od temeljnih pedagoških kompetencija nastavnika. Polazi se od određenja teleološke kompetencije kao opće intelektualne kompetencije i njezinog značaja za pedagoško djelovanje nastavnika. Argumentirano se na konkretnim primjerima iz pedagogijske teorije i pedagoške prakse obrazlaže tvrdnja o neadekvatnoj teleološkoj kompetentnosti nastavnika. Nakon toga se na osnovi analize relevantnih pedagoških i leksikografskih izvora, navođenjem primjera iz pedagoške prakse, rješava teorijska i kolokvijalna pojmovna zbrka. Posebno se razmatra problem funkcionalnih zadataka, zatim se pokazuje metodičko-metodološki postupak izvođenja i utvrđivanja ciljeva i zadataka u strukturiranju, realizaciji i vrednovanju školskog kurikuluma i nekoliko općih sugestija za adekvatnu formulaciju ciljeva i zadataka u vođenju nastavnog procesa. U zaključku se ističe potreba da se u kurikulume pedagoških kolegija na nastavničkim fakultetima osiguraju sadržaji i aktivnosti kojima će se studenti osposobljavati za teleološku kompetenciju.
Ključne riječi
teleološka kompetencija; cilj (svrha); zadatak; zadaća; učenje i poučavanje
Hrčak ID:
178844
URI
https://hrcak.srce.hr/178844
Datum izdavanja:
6.11.2015.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.577
*