Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Timska nastava iz perspektive studenata – budućih učitelja i pedagoga

Svetlana Španović ; Pedagoški fakultet u Somboru Sveučilišta u Novom Sadu
Mara Đukić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Novom Sadu Odsjek za pedagogiju
Josip Ivanović ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici Sveučilišta u Novom Sadu


Puni tekst: hrvatski pdf 133 Kb

str. 25-37

preuzimanja: 604

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 234 Kb

str. 38-38

preuzimanja: 1.021

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 97 Kb

str. 39-39

preuzimanja: 194

citiraj


Sažetak

Ovim je radom aktualiziran problem stjecanja profesionalnih kompetencija za timski rad u nastavi tijekom inicijalnog obrazovanja studenata – budućih učitelja i pedagoga. U svjetlu dosadašnjih istraživanja razmatrana su različita shvaćanja o defniranju, karakteristikama, prednostima i nedostatcima timske nastave. Naglasak je na personalnoj integraciji nastavnika i suradnika u planiranju, izvođenju i evaluaciji zajedničkog programa s jednom skupinom učenika. Prezentiraju se rezultati istraživanja provedenog s ciljem ispitivanja kako studenti završnih godina osnovnih akademskih studija (obrazovni profli: učitelj i pedagog) percipiraju timsku nastavu i personalnu integraciju kao njenu značajnu dimenziju. Istraživanje je realizirano deskriptivnom metodom a podatci prikupljeni anketiranjem, tijekom dviju akademskih godina (lipanj 2011. i 2012. godine). Uzorak istraživanja obuhvaća 165 ispitanika, odnosno dvije generacije studenata četvrte (završne) godine preddiplomskih sveučilišnih studija Pedagoškog fakulteta u Somboru (studijski program Učitelj – 36,36%), Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici (studijski program Učitelj – 24,24%) i Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu (studijski program Pedagog – 39,39%). Rezultati su potvrdili pretpostavku da će studenti iz uzorka iskazati visoku razinu zanimanja za timski rad u nastavi i da će, sukladno obrazovnom proflu, preferirati timske uloge. Prema mišljenju većine studenata, za izgradnju uspješnog tima potrebni su povjerenje i dobra komunikacija među članovima, a od osobina ličnosti izdvajaju se: organizacijske sposobnosti, maštovitost (i kreativnost), društvenost i spremnost pomaganja drugima.

Ključne riječi

personalna integracija; timske uloge; timski rad

Hrčak ID:

178849

URI

https://hrcak.srce.hr/178849

Datum izdavanja:

6.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.500 *