Stručni rad
Jezična pismenost kao jedna od ključnih poduzetničkih kompetencija
Josipa Kvasina
; Privatna gimnazija i ekonomska škola Katarina Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Jasmina Radičević
; Privatna gimnazija i ekonomska škola Katarina Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2010) navode se kompetencije za cjeloživotno obrazovanje, a prva među njima je komunikacija na materinskom jeziku. U svijetu poduzetništva, ali i općenito, često se jezična pismenost podrazumijeva i izjednačava s urođenim znanjima, međutim, lektori i profesori hrvatskoga jezika dužni su podizati svijest o važnosti učenja hrvatskoga standardnog jezika. S obzirom na to da se među spomenutim kompetencijama nalaze i poduzetnost i inovativnost, cilj je ovoga rada pokazati važnost jezične pismenosti na materinskom jeziku u poduzetništvu. Stručnjaci i poduzetnici svakodnevno su izloženi pisanome tekstu te se čini neophodnim svladati osnovne jezične norme akademskoga pisma kako bi suvereno vladali tekstom unutar svoga područja rada i interesa. Temeljem načela opće naobrazbe i stručne usmjerenosti, hrvatski se jezik poučava u okvirima odabrane struke, ali primarno je i od izuzetne važnosti ovladati osnovama akademskog pisma na hrvatskome jeziku kako bi se razvila svijest o standardnom jeziku kao stranom i onom koji se uči kako bi se, u konačnici, jezična pismenost mogla širiti na stručno područje. U radu su korišteni razni jezični priručnici, slučajem prikupljeni primjeri pogrešaka u akademskom pismu, ali i znanstveni radovi poduzetničkih tema kako bi se pokazala svrha učenja i usvajanja pravila hrvatskoga jezika s ciljem konačnog prožimanja i supostojanja tih dvaju područja interesa.
Ključne riječi
jezična pismenost; važnost materinskog jezika; kompetencije za cjeloživotno obrazovanje; poduzetništvo; pogreške u pisanoj i govorenoj komunikaciji
Hrčak ID:
213876
URI
Datum izdavanja:
21.12.2018.
Posjeta: 6.089 *